آمار سادیسم و مازوخیسم

1397/10/27

سادیسم و مازوخیسم جنسی
چقدر رایج هستند؟

May 19, 2014

طبق معمول نتایج آخرین نظرسنجی خوانندگان، جذاب هستند.
جدیدترین بررسی درمورد رفتارهای پارافیلی (رفتارهای جنسی غیر عادی یا غیر معمول)ست. اگرچه این تحقیق درباره‌ی انواع رفتارهای پارافیلی پرسیده است، چیزی که در اینجا بر آن تمرکز می‌شود، تجربیات خوانندگان با سادیسم جنسی و مازوخیسم است. پیش از رسیدن به نتایج، ابتدا روشن شود که وقتی گفته می‌شود “رفتارهای پارافیل”، به معنای “اختلالات رفتاری” نیست. واقعیت این است که می‌توانید یک رابطه جنسی غیر معمول داشته باشید و همچنان فردی کاملاً سالم باشید.

ابتدا اشاره‌ای به ویژگی‌های گروه آزمایش می‌شود:
در کل ۳۹۱ نفر این نظرسنجی را تکمیل کردند. شرکت‌کنندگان از ۲۹ کشور مختلف بودند (اما اکثر آنها از ایالات متحده بودند) و در محدوده‌ی سنی ۱۸ و ۶۹سالگی با میانگین سنی ۳۶ قرار داشتند. برحسب جنسیت، شرکت‌کنندگان اغلب مذکر (۶۶٪) بودند و ۳۱٪ به عنوان زن، ۱.۵٪ به عنوان کوییر و ۱٪ به عنوان دوجنسه شناسایی شدند. با توجه به گرایش جنسی، بیشتر شرکت کنندگان به عنوان دگرجنسگرا(٧۳٪)، باقیمانده به عنوان دوجنسگرا(۱۵٪درصد)، همه‌جنسگرا(۶٪)، همجنسگرا(۳٪، بدون تمایل جنسی (۱٪ ) و گروههای دیگر (۲٪) شناسایی شدند. گرچه این نمونه کاملاً متفاوت بود ولی به خاطر داشته باشید که این نمونه‌گیری جامع نیست و بنابراین باید فرض شود که نتایج زیر فقط در مورد شرکت‌کنندگان درست است که تصمیم گرفتند در این نظرسنجی شرکت کنند.

بالاخره سادیسم جنسی و مازوخیسم چقدر رایج بودند؟
ابتدا مازوخیسم بررسی میشود؛ در مجموع ۵۱٪ از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که قبلاً حداقل یک بار عمل مازوخیستی انجام دادند، به این معنی که فرد از داشتن درد در طول رابطه‌ی جنسی لذت برده است. همانطور که برای سادیسم، نیمی از نمونه (۵۰٪) گزارش دادند که حداقل یک عمل سادیستی را تجربه کرده‌اند، به این معنی که فرد از تحمیل درد به شخص دیگری در طول رابطه جنسی لذت می‌برد. واضح است که سادیسم جنسی و مازوخیسم در میان خوانندگان این سایت رفتار غیرعادی یا غیر معمولی نیست. این مورد در تقابل با بررسی داده‌ها در سطح ملی‌ست که میزان شیوع مازوخیسم پایین‌تر است، معمولاً در حدود ۱۰ تا ۱۵٪ است.

چقدر تجربه‌ی سادیسم و مازوخیسم در افراد مشترک بودند؟
نه به اندازه‌ای که ممکن است فکر کنید. این رفتارها همبستگی مثبت داشتند (r = .29، p <.001)، اما فقط کمی. به عبارت دیگر، اگر چه گرایشی برای افرادی وجود داشت که در یکی از این رفتارها دخیل بودند تا در دیگری نیز شرکت کنند، ولی این گرایش خیلی قوی نبود. بنابراین، اکثر افرادی که سادیسم را تجربه کرده بودند، مازوخیسم را تجربه نکرده بودند و بالعکس.
همچنین شایان ذکر است که رابطه‌ی آماری‌ای بین هویت جنسی و این اعمال جنسی وجود دارد. به طور خاص، زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان مازوخیسم را تجربه کرده‌اند (به ترتیب ۶۹٪ و ۵۱٪). با این حال، زمانی که به سادیسم رسید، زنان و مردان از لحاظ آماری در گزارش خود تفاوت آماری چندانی نداشتند (به ترتیب ۴۵٪ و ۵۳٪). این نتیجه برای من تا حدی شگفت‌آور بود، چون بیشتر تحقیقات من نشان داده‌اند که سادیسم چیزی‌ست که توسط مردان بیشتر از زنان انجام می‌شود.


منبع:

lehmiller.com/blog/2014/5/18/how-common-are-sexual-sadism-and-masochism

همچنین میتوانید بنگرید به:
واکاوی سادیسم و مازوخیسم
سادومازو و وضعیت هشیاری
توضیحات یک مازوخیست

1408 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-01-17 22:54:57 +0330 +0330

سادیسم و ماژوخیسم به نظر من در همه وجود داره، ولی تفاوت آدمها در اینجاست که چقدر بتونه به شخصیت فرد سیطره داشته باشه. اینکه ما دوست داریم پوست نیمه کنده شده کنار ناخن رو با آگاهی به اینکه میدونیم میسوزونه بکنیم ،خودش ماژوخیسم خفیفه، ولی فرق بین آدمهای مثلا سالم با آدمهای باصطلاح بیمار اینه که طرف حاضر باشه تا کجا پیش بره، وگاهی این افراط گری ها باعث صدمه جسمی و روانی در خود فرد یا آدمهای دیگه میشه

2 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «