تاریخچه اسباب جق

1403/03/05

این روزها برای جق زدن کافیه ژانر مورد نظرت رو تو پورن هاب حستجو کنی، فیلم مورد علاقه‌تو پلی کنی، پنج ثانیه تبلیغ ببینی و تمام.
ولی جق زدن برای دهه شصتی‌ها به این راحتی نبود (خوانندگان دهه هفتادی و هشتادی این متن: دوباره چسناله‌های این دهه شصتی‌ها شروع شد …) ولی راستش دلیلی که باعث شد اینو بنویسم این بود که چند روز پیش سوار اسنپ شدم و راننده، پسر بیست ساله‌ای بود که اگه من نه خیلی زود، که به صورت نرمال دست به کار تشکیل خونواده میشدم، الان بچه‌م همسن‌ش بود. بگذریم صحبتمون به موسیقی کشید و منم براش از نوار کاست و نوستالژیهای موزیک اون موقع گفتم و همون خاطرات مشترک دهه شصتی‌ها و دیدم براش جذابه. بعد از کلی صحبت در مورد موزیک و ماشین و سفر و اینا یه دفعه بهش گفتم: اصلا میدونی ما با چی جق میزدیم؟؟؟
گفتم بذار یواش یواش از همین سالها بریم عقب تا برسیم به سالهای تاریک جق زدن، سالهایی که نه تنها اسباب جق به سختی پیدا میشد، بلکه اساسا خود جق بسیار کار سخت و پیچیده‌ای بود که خطرات زیادی داشت. برعکس این روزها که مشاوران خانواده به ما پدر مادرهای امروزی یاد دادن که جق زدن هم مثل غذا خوردنه، اون روزها جق زدن به مفهوم شکست تربیتی بزرگی برای والدین بود. خوب کم کم در زمان بریم عقب تا ببینیم به کجا میرسیم.
سالهای نه چندان دوری در نیمه دوم دهه هشتاد که خیلی تفاوتی با امروز نداشت، تقریبا بیشترمون کامپیتر و لپ تاپ داشتیم. فقط یه تفاوت کوچیک داشت اونم اینکه اینترنت پرسرعت به این راحتی گیر نمیومد، حداقل همه جا نبود برای دیدن پورن و بیشتر پورن‌ها دست به دست روی هارد بچه‌ها میچرخید. تنها چالش پیدا کردن منبع فیلم‌های خوب و با کیفیت بالا بود. از اون سالها هنوز پورن‌های جذابی دارم که روی هاردم نگهشون داشتم. نامگذاری فولدرها تو این دوره جالب بود. فولدر من که از دوستان هم‌دانشگاهی به دستم رسیده بود “شب امتحان” بود.
اوایل دهه هشتاد کامپیوتر بود ولی لپ تاپ هنوز خیلی همه‌گیر نشده بود. به خصوص برای قشر دانشجو. تو خوابگاه هر اتاقی یکی دو نفری داشتن و این سالها پورن‌ها روی سی دی دست به دست و کپی میشد و معمولا پورن دیدن به صورت اشتراکی اتفاق میافتاد. اینم بگم معمولا منبع تهیه سی دی های سوپر میدون توپخونه و پشت شهرداری بود. تو خونه هم معمولا کامپیوتر مشترک با برادرها و خواهرها بود و خلاصه پیدا کردن زمان مناسب برای دیدن و زدن یه کم سخت بود.
میریم تو اواخر دهه هفتاد و اولین ارتباطهای جهانی ما به اینترنت و اتصال طاقت فرسای Dial up و لذت بردن از اینترنت بدون فیلتر اون موقع و دیدن اولین سایت‌های پورن و کیفیت نسبتا خوب عکسهاش و فیلم‌های بسیار کوتاهش.
اواسط دهه هفتاد ولی سالهای انتقال از عصر آنالوگ به دیجیتال بود. اولین کامپیترهایی که بهش دسترسی پبدا کردیم کامپیوترهای مدرسه بود و چند تا کامپیتر محدود در حلقه دوستانی که خونواده‌های اصطلاحا متمول‌تر داشتن. و اگر شانس میاوردیم و دعوت میشدیم خونه یکیشون، میتونستیم روی فلاپی دیسک “گیف” ببینیم. خوب همه میدونیم که گیف پسوند فایلهای تصویری هست، ولی اون سالها به عکسهای پورن یا نودی گفته میشد که روی فلاپی دست به دست میشد.
و اما اوایل دهه هفتاد، اولین پورنها رو میشد روی ویدئو دید که باز هم با اینکه خود ویدئو بیشتر باب شده بود ولی پیدا کردن فیلم پورن یا بهتره بگیم فیلم سوپر و دیدن بدون استرسش بدون اینکه کسی یه دفعه بالای سرت ظاهر بشه خیلی سخت بود.
و بلاخره سرتون رو درد نیارم، میرسیم به سالهای تاریک خودارضایی در اواخر دهه پنجاه و تقریبا کل دهه شصت که پیدا کردن اسباب جق بسیار سخت بود. ویدئو که خودش ممنوع بود و در دستری همه نبود و دیدن فیلم هندی هم مشکل بود، چه برسه به سوپر. تازه فیلمی اگر صحنه داشت تقریبا محال بود از فیلتر سخت والدین هر چقدر هم روشنفکر، بگذره. این وسط منجی ما در اون سالها، بهترین اسباب جق دوران‌ها، لوکس ترین و با کیفیت ترین اسباب جق زدن، چیزی نبود جز Burda. مجله‌ای تمام رنگی با تصاویر مدلهای جذاب و سکسی دهه هشتاد. خلاصه بوردا، “منشوری بود در حرکت دوار
 منشوری که پرتو پر شکوه خلقت 
با رنگهای بدیع و دلفریبش  
آنرا دوشت داشتنی، خیال انگیز و پرشور ساخته بود. “
بورداها کارکرد مزون‌های لباس رو داشتن برای زنان خانواده و الگو‌گرفتن برای مد روز و الهام‌گرفتن خیاطهای زنونه و تقریبا همیشه چندتاییش تو خونه ها پیدا میشد و در دسترس بود و بین زنان و دختران فامیل دست به دست میشد و تنوع خوبی داشت. دیدن مدلهای سکسی و جذاب اون دهه با لباسهای جذاب ترشون شروع لحظه‌های تحریک شدن بود. البته تارگت اصلی همیشه یکی دو صفحه ای بود که معمولا تو همه بورداها پیدا میشد و معمولا عکس تبلیغاتی بود از کرم بدن یا لباس زیر که مدل توش تاپ لس بود. عکس سینه‌های مدل زن به وضوح و زیبایی زیادی توش مشخص بود.
و امان از اون صفحه که گاهی باعث میشد بچه‌هایی که یه کم جسورتر بودن اون صفحه رو با دقت تمام از بیخ بکنن و پیش خودشون نگه دارن و با دوستان نزدیکشون معاوضه کنن تا آتش جقشون روشن بمونه.
امیدوارم پیر و پاتال‌های سایت لذت برده باشن از متن بنده و عزیزان جوون تر یه کم هوای ما دهه شصتی ها رو بیشتر داشته باشن. ما خیلی چیزها رو در زمان درست خودش تجربه نکردیم. در ضمن این متن و خاطرات خیلی مردونه بود. خانمهای عزیز هم دوره نمیدونم چه تجربه‌هایی داشتن، ولی میدونیم که زندگی عادی همین الان هم برای زنان این سرزمین کار سختیه، چه برسه به دختران اون نسل.
چند تا عکس هم ببینیم تز پورن استارهای دهه ۸۰ و عمسهایی از بورداهای معروف









610 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-05-26 12:43:54 +0330 +0330

البته یه بخش زیادی از این پروسه بر عهده ذهن رویاپرداز خودمون بود.

0 ❤️






تاپیک‌های تازه


‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «